Міжнародні новини, Новини

Дефіцит інвестпрограми РЖД перевищує 220 млрд рублів

ВАТ «РЖД» очікує дефіциту інвестпрограми обсягом 220–246 млрд рублів у 2022 році. Про це пише Rail.insider із посиланням на «Коммерсант».

Дефіцит утвориться попри докапіталізацію монополії на 250 млрд рублів і 120–160 млрд рублів, які планується отримати за рахунок різноманітних заходів, зокрема і підвищення тарифів. Так, з 1 червня передбачається додаткова індексація тарифів на вантажні перевезення, проте її розмір не визначений і сильно варіює — від 1,4 до 11%. Також пропонується зібрати суми, яких не вистачає, за допомогою докапіталізації з «ВЕБ.РФ» і відтермінування сплати страхових внесків.

ВАТ «РЖД» розглядає три варіанти фінплану на 2022 рік, що передбачають дефіцит інвестпрограми. У різних комбінаціях передбачені докапіталізація ВАТ «РЖД» з «ВЕБ.РФ» на 82 млрд рублів, відстрочка зі сплати страхових внесків на третій квартал і тарифні рішення в різному обсязі.

Усі варіанти пропонують скасування знижувальних коефіцієнтів на перевезення вугілля у сумі 25–35,8 млрд рублів.

Інвестпрограма на цей рік була рекордною — 1,03 трлн рублів. Однак вона була орієнтована на інший рівень доходів.

Нині, через війну Росії проти України, ВАТ «РЖД» очікує зниження доходів від вантажоперевезень за підсумками року на 197 млрд рублів. Прогноз падіння навантаження та вантажообігу за підсумками року — 5% та 6,3% відповідно. Завантаження за чотири місяці скоротилося щодо рівня 2021 року на 1,1%, у квітні воно впало на 5% до квітня минулого року. Помітно скоротилося навантаження на експорт: на 10,2% до січня–квітня 2021 року.

Як повідомлялося раніше, у РФ скасували залізничний проєкт на Північному широтному ході вартістю 300 млрд рублів. Крім того, головний перевізник зброї країни-агресорки РЖД запросив субсидію для обслуговування боргів. Окрім того, компанія протягом року планувала тричі підвищити тарифи.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також