Новини, Тарифи

МІУ має намір підвищити тарифи на перевезення вантажів з 1 вересня

На сайті Міністерства інфраструктури оприлюднено проєкт наказу відомства «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги». Основними його положеннями є “зміна рівня тарифів на перевезення вантажів, скорочення перехресного субсидування між вантажами, удосконалення тарифної політики на залізничному транспорті”.

Зміну рівня тарифів пропонується здійснити шляхом:

  • встановлення тарифів для вантажів позакласної групи на нині діючому рівні для вантажів 1-го тарифного класу;
  • поступового збільшення рівня тарифів на перевезення нинішньої групи вантажів 1-го тарифного класу на 8% з 01.09.2021 та ще на 20,4% з 01.01.2022;
  • поступового збільшення рівня тарифів на перевезення вантажів 2-го тарифного класу на 8% з 01.09.2021 та ще на 6,5% з 01.01.2022;
  • встановлення коефіцієнту до тарифів Збірника тарифів, який застосовується до тарифних схем 14 і 17, при розрахунку тарифу за перевезення з-під вивантаження вантажів 1-го тарифного класу і вантажів позакласної групи під наступне навантаження на рівні тарифів з-під вивантаження вантажів 2-го тарифного класу, продуктів харчування та енергетичних газів під наступне навантаження.

В пояснювальній записці до проєкту наказу зазначається, що його прийняття може бути “першим кроком на шляху ліквідації розподілу вартості перевезення за тарифними класами вантажів, що власне передбачено Стратегією АТ «Укрзалізниця» на 2019—2023 роки”.

Задля зменшення ризиків для економіки країни та вітчизняних виробників зміну рівня тарифів пропонується здійснювати поступово.

Йдеться також про те, що ухвалення проєкту наказу з 1 вересня 2021 року дасть змогу:

  • скоротити перехресне субсидування між вантажами;
  • привести до беззбиткового рівня перевезення вантажів позакласної групи і 1-го тарифного класу;
  • за прогнозними розрахунками одержати додаткові доходи АТ «Укрзалізниця» від перевезень вантажів у межах України та пов’язані з ними послуги до кінця року в сумі 1,783 млрд грн та 10,091 млрд грн у 2022 році;
  • збільшити податкові надходження до Державного бюджету України в сумі 100,4 млн грн у 2021 році і 534,2 млн грн у 2022 році;
  • збільшити фінансову можливість для забезпечення ремонту основних засобів, що використовуються в реалізації послуг з вантажних перевезень, та інфраструктури відповідно до потреб галузевих департаментів та спрямувати кошти на освоєння капітальних інвестицій для забезпечення безпеки руху поїздів;
  • здійснити у 2021—2022 роках реконструкцію 365 км колії та 95 стрілочних переводів, капітальний ремонт 68 км колії, реконструкцію електричних мереж, технічне переоснащення та ремонт штучних споруд господарства колії, тягових підстанцій, пристроїв СЦБ, модернізацію тягового рухомого складу на суму 11,874 млрд грн.

Проте витрати суб’єктів господарювання на вантажні перевезення залізничним транспортом зростуть на 1,783 млрд грн у 2021 році та 10,091 млрд грн у 2022 році без ПДВ.

Ознайомитися з проєктом наказу можна тут.

Зауваження та пропозиції примаються протягом місяця з дня оприлюднення.

Як повідомлялося раніше, Держрегуляторна служба заблокувала наміри МІУ уніфікувати тарифи на порожній пробіг, а Федерація роботодавців транспорту України закликала Мінінфраструктури не підвищувати залізничні тарифи на порожній пробіг.

Читайте також