Новини, Укрзалізниця

Олександр Скічко: законопроект про залізничний транспорт не проголосований через дії УЗ та МІУ

Народний депутат, голова підкомітету з питань залізничного транспорту, Олександр Скічко заявив, що законопроект про залізничний транспорт не винесений на голосування, тому що Укрзалізниця та міністерство інфраструктури не відповідають на питання нардепів.

Так, в інтерв’ю “Економічній правді” Скічко заявив:

“Він (законопроект) досі не винесений в зал і не проголосований. А не проголосований він тому, що ми не отримали відповіді на свої запитання від “Укрзалізниці” та від Міністерства транспорту та інфраструктури. Було 12 засідань комітету, але не всі вони стосувались законопроєкту. Деякі з них були по локомотивному господарству, по проблемах “Укрзалізниці” взагалі, в тому числі і по законопроєкту. Ми неодноразово ставили питання “Укрзалізниці” і Мінінфраструктури, зокрема, як вони бачать реформу компанії, шляхом чого будуть фінансуватися пасажирські перевезення та чи є висновок Мінфіну.

“Укрзалізниця” поводить себе фантастично: “приймайте закон, фінансування пасажирки має здійснювати Мінфін”. Мінфін каже: “грошей нема, ми не будемо фінансувати”. Крос-субсидування заборонено. Який вихід з ситуації? Чи не отримаємо після прийняття цього законопроєкту соціальну бомбу, коли пасажирські перевезення просто зупиняться? Я не знаю.

Я хотів би отримати відповіді на ці запитання. Мають бути конкретні відповіді від “Укрзалізниці” і Мінінфраструктури.” – заявив нардеп.

Також він зауважив, що прийняття закону залежить від експерименту з приватною тягою.

“Ще один важливий елемент: прийняття законопроєкту “Про залізничний транспорт” мало відбутись після запровадження проєкту пілотної тяги. Тому що цей законопроект передбачає лібералізацію ринку, і в тому числі впровадження приватної тяги. Ми мали впровадити пілотний проєкт, подивитись на наслідки і на основі цього внести зміни до законопроєкту. Як ми можемо сьогодні це зробити, якщо пілотний проєкт приватної тяги досі не їде?”

При цьому, нардеп заявив, що підтримує розділення УЗ спочатку на окремі вертикалі.

“Я думаю, що найбільш правильно було б перестати говорити, а почати реформу і розділити на три базові частини: інфраструктура, вантажі і пасажирка. Далі можна додавати інші.” – резюмував він.

Нагадаємо, раніше голова УЗ Волоимир Жмак заявляв, що Перевізник до кінця 2021 року планує завершити перепідпорядкування структурних підрозділів та виділити чотири вертикалі майбутнього холдингу.

Читайте також