Міжнародні новини, Новини

Приблизно 330 млрд тенге недоотримано КТЖ через субсидування вантажоперевезень

Через субсидування вантажних перевезень АТ «НК «Казахстан темір жоли» недоотримало 330 млрд тенге (приблизно 700 млн доларів) за минулий рік. Про це пише Rail.insider із посиланням на Rail-news.kz.

Керуючий директор з економіки та фінансів Айдар Рискулов під час брифінгу розповів, що обсяг вантажообігу залізницею АТ «НК «Казахстан темір жоли» сягнув 262,4 млрд ткм (на 7% більше, ніж минулого року). Зросли обсяги перевезень транзитного та імпортного вантажу, що також позитивно вплинуло на розмір виручки.

Окрім того, порушувалося питання боргових зобов’язань КТЖ.

«Основний борг КТЖ, що був відзначений Вищою аудиторською палатою, — 2,9 трлн тенге — залучався для відновлення парку локомотивів, пасажирських вагонів. Фінансова стійкість КТЖ не говорить про те, що компанія перебуває в якомусь критичному стані. АТ обслуговує свої борги та здійснює постійні виплати», — сказав Айдар Рискулов.

Він також повідомив, що основною проблемою КТЖ є субсидування вантажоперевезень. Так, 73% усіх вантажів перевозять нижче за собівартість. За минулий рік КТЖ через це недоотримала 330 млрд тенге. Кошти компанія могла б спрямувати на фінансування інфраструктури.

Посадовець наголосив, що необхідно керувати тарифною частиною. Нині низькі тарифи діють і щодо транзитних перевезень з інших країн. Рішення про те, щоби тарифи здійснювалися на підвищеному коефіцієнті, вже підтримано.

«Там є певні коефіцієнти. Для того, щоб вирівняти тарифи для внутрішніх вантажних перевезень, необхідне планомірне зростання. Ми це зростання обговорюємо із регулятором», — пояснив Айдар Рискулов.

Як повідомлялося раніше, за пів року КТЖ перевезено понад 122 млн т вантажів.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також