Міжнародні новини, Новини

РЖД може припинити використовувати вантажні вагони зі старими осями

ВАТ «РЖД» зобов’язують припинити використовувати вантажні вагони з осями, випущеними до 1979 року. Якщо вимога буде виконана негайно, з експлуатації виведуть десятки тисяч вагонів. Про це пише Rail.insider із посиланням на «РЖД-Партнер».

«Ространснагляд» 28 грудня 2021 року та 11 січня 2022 року випустив на адресу ВАТ «РЖД» застереження щодо неприпустимості продовження експлуатації на мережі старих осей. В одному йдеться про осі, випущені з 1919-го по 1974 рік, яких на мережі виявлено 25,9 тис., у другому — про 1974—1979 роки (56,5 тис.).

«Типовий вагон, що експлуатується на мережі, має максимальне осьове навантаження 23,5 т. Але «Ространснадзор» наголошує, що за ГОСТами, які були чинні тоді, максимальне статичне навантаження на рейку від осей становило 20,5—22 т. Він посилається на інформацію «Уралвагонзаводу», який випускав тоді вагони», — зауважується у повідомленні.

Уточнюється, що «Ространснадзор» і раніше говорив про неприпустимість експлуатації цих осей і вагони з ними обмежували у навантаженні. Їх мають вилучати з обігу, але цього не відбувається: осі не мають терміну служби, тому на них ставлять нові колеса та використовують повторно.

У ВАТ «РЖД» пояснили, що проводять консультації з «Ространснаглядом» та операторами рухомого складу. «Ці колісні пари поступово виводяться з експлуатації під час капітального ремонту. ВАТ «РЖД» має можливість обмежувати допуск на мережу вагонів із перевищенням навантаження на вісь. У багатьох випадках, зокрема і при завантаженні вугілля та нафти, консистенція вантажу навіть за повного використання обсягу вагона не дає змоги досягти навантаження на вісь на рівні 22 т», — наголосили в РЖД.

Окрім того, у повідомленні зазначається, що загальна кількість вагонів, колісні пари яких були випущені до 1974 року, становить 82,4 тис. Що ж до другого часового періоду (1974–1979 роки), то таких осей 56 тис. Це мінімум 14 тис. вагонів (якщо всі осі на вагоні старі).

Читайте також