Новини, Рухомий склад

Стартує оновлення парку вантажних вагонів, — МІУ

В Україні розпочинається процес оновлення парку вантажних вагонів. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу Міністерства інфраструктури.

Така ініціатива створить умови для оновлення парку вантажних вагонів, дасть поштовх для розвитку вітчизняного вагонобудування, покращить якість залізничних перевезень, вважають у відомстві.

Міністерство інфраструктури України пропонує для окремих типів вантажних вагонів поетапне зменшення строку подовження їхньої експлуатації до нормативного строку служби. Це передбачає проєкт наказу «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних і реєстраційних операцій, спрямованих на продовження терміну експлуатації вантажних вагонів, встановленого виробником, термінів продовження експлуатації таких вагонів».

Згідно з документом, строки подовження експлуатації вантажних вагонів будуть зменшуватися поетапно, з 2022 року до 2028 року:

  • для піввагонів — з 2022 року до 20 років, а з 2028-го не будуть подовжуватися;
  • для зерновозів — з 2022 року до 30 років, а з 2028-го не будуть подовжуватися.

Відповідні терміни закладені в концепції Програми оновлення парку вантажних вагонів, яка розрахована до 2028 року.

Зазначені зміни не будуть поширюватися на вантажні вагони підприємств технологічного залізничного транспорту, призначені для переміщення вантажів з виробничою метою в межах їхньої території.

У повідомленні наголошується, що такі зміни допоможуть підвищити ефективність вантажних залізничних перевезень. Наразі з наявних 174 тис. вантажних вагонів 54% — поза межами нормативного строку експлуатації.

«Зношені вантажні вагони із несправними рамами і кузовами потрапляють у позапланові ремонти практично після кожного вивантаження або перед кожним навантаженням. Це порушує нормальну технологію перевізного процесу, а також потребує технічних засобів та персоналу», — підкреслюють у МІУ.

Також планується підвищити зацікавленість операторів у закупівлі нових вантажних залізничних вагонів українських виробників. «Наразі для власників вагонів є одна вимога — здійснювати ремонт вагонів. Проте нормативно не визначені вимоги до технічного стану вантажних вагонів, а також власники не несуть відповідальності за незадовільний технічний стан вагонів», — зауважується у повідомленні.

Окрім того, передбачається покращити стан безпеки на залізничному транспорті.

Як зауважують в Укрзалізниці, упродовж 2020 року на залізничному транспорті України зареєстровано 479 аварій, з яких 126 — внаслідок зіткнення, сходження з рейок рухомого складу УЗ.

Нагадаємо, що на другому засіданні Антикризового штабу Укрзалізниці міністр інфраструктури Олександр Кубраков анонсував оновлення понад 30 тис. піввагонів та майже 15 тис. зерновозів.

Читайте також