У РФ фіксується брак рухомого складу. Згідно з Індексом якості за III квартал 2021 року, задоволеність наявністю вагонів потрібного типу у необхідній кількості оцінено респондентами на 52 бали за 100-бальною шкалою. Порівняно з попереднім періодом показник зменшився на 11 пунктів. Про це пише Rail.insider із посиланням на «РЖД-Партнер».
Більшість опитаних повідомили про брак парку під навантаження. Відправники звертають увагу на нестачу піввагонів, хоперів-цементовозів, лісових платформ, критих. «Дефіцит останніх частково пов’язаний із дефіцитом автопарку у перевізників: багато хто перейшов на доставку автомобільним транспортом, проте тепер змушений повертатися до вагонів. І така ситуація розпочалася з вересня», — наголошується у повідомленні.
«Дефіцит сьогодні в кожному сегменті та на всіх напрямках», — найбільш поширений коментар.
Піввагони, як і раніше, залишаються найзатребуванішими. Як підрахував представник одного з кар’єрів, у ІІІ кварталі їм під навантаження не вистачило фактично 90% парку. «Великі оператори все розписали на замовлення, маленькі — ті, які орендують у великих, — піднімають ціни. Домовитися, щоб забрати в когось вагони з-під вугілля, неможливо. Тобто або не знайти взагалі, або не знайти за прийнятною ціною», — пояснив він.
На іншому кар’єрі також підтвердили, що їм щомісяця гостро не вистачає приблизно третини необхідного парку. На думку респондента, дефіцит виник на тлі зростання перевезень вугілля. Афілійовані компанії забирають усі вагони дрібних операторів. «Дефіцит розпочався у серпні. Але тоді ми встигли виконати свої зобов’язання, а у вересні та жовтні вже розпочався досить жорсткий дефіцит. Грудень, думаємо, буде також проблемним», — прогнозує респондент.
Як акцентується у повідомленні, раніше всі прагнули стягнути парки на схід. І зараз там становище майже нормалізувалося, кажуть вантажовласники. Натомість за іншими напрямками — сплеск попиту та, як наслідок, дефіцит. Серед полігонів, де стала відчуватися нестача піввагонів, — Північний Захід, Центр, Сибір та Південь. Й оперативно додати та перерозподілити парки неможливо. Адже вагонам доведеться «пробиратися» з відстою та ремонту, та ще й через покинуті поїзди.
«І начебто піввагони на полігоні навантаження є, але вони їдуть повз нас, — каже представник однієї гірничо-переробної компанії. — Виручали лише думпкари. Але під них замовникам доводилося переналаштовуватися, адже щебінь необхідно відправляти маршрутами, формувати поїзд. Зараз клієнти йдуть на це, інакше щебінь на будівництво автошляхів до центру Росії просто не завезти».
Як повідомлялося раніше, на початку листопада АТ «РЖД» зупинило транзит енергетичного вугілля до України. Офіційна причина — завантаженість інфраструктури з російського боку.
Окрім того, у компанії «Артемсіль» заявили про критичну ситуацію із забезпеченням рудників вагонами. Профспілка гірників просила вагони для вивозу вугілля з шахт. Водночас виробникам цементу також бракувало хоперів. Також через затримки вагонів в Україні про дефіцит порожніх цистерн повідоляють білоруські підприємства.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











