Залізничники відремонтували майже 240 км колій на головних напрямках
Інфраструктура, Новини, Укрзалізниця

За пів року було знято обмеження швидкості руху поїздів майже на 3 тис. км колії

За осінь 2020 року та перші місяці поточного року на 2900 км залізничної колії було скасовано обмеження швидкості руху поїздів. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак на пресконференції на тему: «Укрзалізниця в цифрах: від 2018 року до сьогодення. Нагальні питання». За словами очільника Укрзалізниці, станом на 2020 рік 37% головних колій експлуатувалося з протермінованими ремонтами:

«Щорічна потреба — ремонтувати не менше 2 тис. км колії. Через те що у попередні роки з моменту створення АТ «Укрзалізниця», з 2015 року, колійне господарство постійно недофінансовувалося, маємо постійні проблеми зі шпалами, кріпленнями, рейками. У результаті на багатьох ділянках діяли обмеження швидкості руху поїздів», — заявив Жмак.

Щодо реалізації великих інфраструктурних проєктів, то під час заходу стало відомо, що Укрзалізниця вже почала попередню підготовку електрифікації ділянки Ковель — Ізов — Держкордон. Наразі проводяться тендерні закупівлі для придбання матеріалів та комплектувальних. У компанії очікують на якнайшвидше затвердження фінансового плану АТ «Укрзалізниця» на 2021 рік, щоб розпочати роботи.

«На сьогодні проведений тендер й до кінця березня тендерний комітет обере переможця й в першому півріччі ми укладемо договір з підрядником на виконання робіт й на початку другої половини року їх розпочнемо. Термін будівництва – 3 роки», – заявив директор з інфраструктури АТ «Укрзалізниця» Роман Черніцький.

Також посадовець прокоментував і ситуацію з електрифікацією ділянки Ковель-Ізов.

«Сподіваюсь, що цього року зробимо електрифікацію. Проте наразі заважає відсутність затвердженого фінансового плану. Ми поки не маємо права жодних коштів виділяти на цей об’єкт. Друге питання – це отримання дозволу ДАБІ на початок виконання робіт. Через бюрократію нам вже вчетверте відмовили щодо початку виконання робіт і ми вже звернулися вп’яте та чекаємо цього тижня на дозвіл. Проте в нас вже активно йдуть підготовчі роботи до цього процесу й проводяться тендерні процедури, але перше, що затримує, це все-таки затвердження фінансового плану».

Також на пресконференції йшлося про проєкт електрифікації ділянки Долинська–Миколаїв. В УЗ запевнили – тендер уже проведений, і до кінця березня цього року тендерний комітет визначить виконавця робіт. Підписання договору з виконавцем робіт Укрзалізниця запанувала здійснити в першому півріччі 2021 року, а в другому півріччі – безпосередньо розпочати роботи. На будівництво цього об’єкта Укрзалізниця визначила термін три роки.

Нагадаємо, що тендер щодо електрифікації Долинська–Миколаїв був оголошений Укрзалізницею спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) 30 січня 2020 року. Фінансування проєкту здійснюватиметься за залучені кошти ЄБРР та ЄІБ на загальну суму близько 366 млн євро з ПДВ.

Читайте також