За підсумками роботи у липні АТ «Укрзалізниця» отримає негативний фінансовий результат, незважаючи на покращення операційної ефективності порівняно з минулим роком. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію товариства.
Зауважується, що зростання на 40% витрат на енергоносії перекрила економія за іншими операційними витратами, але зростання курсових витрат і погіршення структури перевезень вантажів призвели до негативного фінансового результату. Так, збільшилися обсяги перевезень низькомаржинальних вантажів: у липні 2024 року перевезено 3,6 млн т залізної та марганцевої руди, що на 65% більше липня 2023 року.
Натомість у липні порівняно з минулим місяцем обсяги перевезень зерна — одного з основних та високодохідних вантажів — знизилися на 19%.
Загалом у липні 2024 року було перевезено 13,6 млн т вантажів, що на 12% більше аналогічного показника минулого року:
- у внутрішньому сполученні — 6,4 млн т (–22% до липня 2023 року);
- на експорт — 6,4 млн т (+93% до липня 2023 року);
- на імпорт — 746 тис. т (+39% до липня 2023 року).
Також за сім місяців цього року Укрзалізниця скоротила постійні витрати, без урахування росту цін на електроенергію, а також витрат на оплату праці, рівень якої є нижчим від середнього по Україні.
«Укрзалізниця виступає за зближення вартості перевезення вантажів різних тарифних класів. Немає жодного економічного обґрунтування існування великої різниці у вартості перевезення вантажів різних тарифних класів, адже інфраструктурна складова (витрати на обслуговування інфраструктури) для всіх вантажів однакові. В умовах війни Укрзалізниця має залишатися прибутковою компанією, щоб забезпечувати економіку країни та підтримку її обороноздатності», — наголошується у дописі.
Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця отримала 3,1 млрд грн прибутку за пів року.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики