Міжнародні новини, Новини

Залізничники Молдови покладають надії на український щебінь і контейнери з Одеси, — гендиректор CFM

Залізничники Молдови розраховують залучити додаткові потоки вантажів з України і для цього планують ряд заходів з поліпшення інфраструктури та, зокрема, будівництва нового термінала в Кишиневі. Про це в інтерв’ю виданню Rail.insider розповів генеральний директор ДП «Залізниця Молдови» (Calea Ferată din Moldova) Олег Тофілат.

«Серед вантажів, що масово перевозяться з України в Молдову, насамперед гранітний щебінь. Щорічно в нашій країні використовується майже 2 млн т щебеню для дорожнього будівництва. Ми наразі дуже мало перевозимо із зазначеного обсягу і хотіли б збільшити ці цифри», — заявив керівник, додавши, що «щебінь Молдова в основному імпортує з України та Румунії».

Крім того, за його словами, пріоритетним напрямком для підприємства лишаються Одеські порти. «Там мільйони тонн вантажів, які прибувають морем призначенням у Молдову. І ми повинні перевести частину потоку на рейки. Для реалізації цієї амбітної мети плануємо побудувати у столиці Молдови сучасний логістичний термінал зі складськими приміщеннями. Ймовірно, він буде в межах міста», — розповів Олег Тофілат. Цей довгостроковий проєкт планується реалізовувати шляхом державно-приватного партнерства.

Разом із тим керівник розказав про плани з модернізації інфраструктури CFM. «Тісно працюємо з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Фактично залишилося тільки підписати контракт про початок проведення робіт з повної реконструкції «південного транзитного коридору» від Бендер до Джурджулешт. Плануємо продовження діалогу з ЄБРР та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) щодо проєкту реабілітації «північного коридору». У планах нового уряду ще два проєкти — відновлення залізничної лінії Басарабяска—Березине з виходом на Арциз і Одесу. Це дасть змогу організувати пряме сполучення між Кишиневом і Одесою, минаючи Придністров’я. Другий проєкт — європейська колія від Унген до Кишинева», — розповів він.

До того ж державне підприємство готує на подання уряду стратегічний план щодо реабілітації всієї інфраструктури. Передбачається, що головними партнерами стануть міжнародні банки: ЄБРР, ЄІБ, а також Світовий банк.

Раніше повідомлялося про збільшення перевезень української продукції для меткомбінату «АрселорМіттал Галац» через Молдову.

 

Читайте також