Попри те, що АТ «Укрзалізниця» працює з багатомільярдними збитками, у Deutsche Bahn керівник наглядової ради отримує зарплату в три рази нижчу за «українського» колегу. Про це розповіла голова ТСК Юлія Гришина в інтерв’ю виданню Vesti, передає Rail.insider.
Юлія Гришина зазначила, що до наглядової ради планували залучати висококласних європейських і українських фахівців з високою зарплатою, які мали зробити Укрзалізницю успішним підприємством.
«Ми проаналізували досвід, зокрема, дуже успішної німецької залізниці Deutsche Bahn — там керівник Наглядової ради отримує зарплату втричі нижчу. А прибуток підприємства… Це не можна навіть порівнювати! Сьогодні наша УЗ працює в мінус 12 млрд на рік, і це потрібно змінювати. Попередня влада виходила з того, що якщо буде велика зарплата, держава зможе залучити суперфахівців — і європейських, і українських. Але трошки забула про прив’язку зарплат до результатів роботи і до середньої зарплати на підприємстві», — наголосила голова ТСК.
За її словами, наглядова рада повинна нести відповідальність за результати своїх дій, оплата праці її представників має бути переглянута, при цьому контроль над держпідприємствами залишається за державою. Відповідні поправки були внесені у законопроєкт про корпоративне управління, яким посилювалися повноваження наглядової ради.
Юлія Гришина також акцентувала на тому, що члени ТСК не змогли отримати доступ до контрактів членів наглядової ради УЗ: «Та незабаром контракти і зарплати (будь-яких посадовців, які працюють на держпідприємствах, — ред.) стануть відкритою інформацією, і на сайтах усіх держпідприємств буде (оприлюднено, — ред.), скільки хто отримав, які надбавки та за що».
Як повідомлялося раніше, наприкінці травня профільна ТСК рекомендувала уряду звільнити керівництво та членів наглядової ради УЗ. Окрім того, комісія дійшла висновків, що за 5 років вартість активів УЗ знизилася з 208 до 142 млрд грн, а рухомий склад та інфраструктура перебувають у критичному стані.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики