Міжнародні новини, Новини, Порти

Фрахт судна до Іспанії може бути вигіднішим, ніж доставка зерна баржами до Констанци, — думка

Відсутність ефективних комплексних рішень на рейді порту Констанца, а саме впровадження рейдової перевалки зерна, суттєво обмежує вантажопотік через порт і здорожчує вартість завантаження суден. Про це пише видання delo.ua з огляду на аналітичний звіт брокерської компанії Spike Brokers, передає Rail.insider із посиланням на Latifundist.

«Зараз складається ситуація, коли прямий фрахт на Іспанію судна на 9–10 тис. т може бути вигіднішим, ніж доставка зерна баржами до Констанци, перевантаження в судно класу «Панамакс» та наступна відправка на Іспанію», — зауважується у матеріалі.

На біржі Euronext котирування пшениці сягають 240 євро/т, тоді як в портах Дунаю вона коштує значно дешевше — 161 євро/т, а кукурудза — 215 євро/т і 160 євро/т відповідно. Таким чином, річна логістика «з’їдає» від третини і ледь не до половини вартості сільгосппродукції.

Фрахт суден до дунайських портів буде дорожчати і надалі, пояснили опитані виданням експерти. За словами CEO агромаркетплейсу Glendeal Олександра Груєва, з початком систематичних обстрілів РФ дунайських портів значно зменшилася кількість судновласників, готових відправляти зерновози до портів Рені та Ізмаїл.

Він додав, що через перевантаженість причалів судно може вантажитися два–три тижні, тоді як вільних днів на рейді лише п’ять–сім. За простій суден вантажовласники отримують штрафи, що також негативно позначається на їхніх доходах. Додатковим неприємним моментом стали відмови судновласників ставити під завантаження заздалегідь узгоджені судна, що призводить до зриву контрактів.

Як повідомлялося раніше, на території румунського порту Констанца мають намір облаштувати якірну стоянку.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також