Новини, Укрзалізниця

Профспілка закликає державу передбачити фінансування залізниці у 2023 році

Профспілка залізничників і транспортних будівельників України подала пропозиції до держбюджету на 2023 рік. Про це пише Rail.insider із посиланням на сторінку організації у Facebook.

Рада профспілки залізничників і транспортних будівельників надала пропозиції до Державного бюджету України на 2023 рік для врахування їх при підготовці консолідованої позиції СПО об’єднань профспілок. За словами голови профспілки Олексія Семеруня, їх урахування є надважливим для стабілізації роботи залізничної галузі в умовах воєнного стану.

Ключових пропозицій три. У межах першої пропонується передбачити у держбюджеті наступного року видатки на будівництво і реконструкцію магістральних залізничних ліній, об’єктів мобілізаційного призначення, придбання залізничного рухомого складу для перевезень пасажирів у поїздах далекого прямування та місцевого сполучення відповідно до ст. 10 Закону України «Про залізничний транспорт».

«Зараз, коли залізнична інфраструктура постійно зазнає ударів ворога, участь держави життєво необхідна для оперативної відбудови мостів, колій, ліній електропередач, курсування евакуаційних поїздів, перевезення надважливих вантажів, технічної і технологічної модернізації», — зауважується у дописі.

Також пропонується компенсувати АТ «Укрзалізниця» акцизний податок, сплачений при закупівлі дизельного пального.

«Сплата майже 2 млрд грн на рік цього акцизного збору призводить до посилення нерівності умов для залізничного і автомобільного транспорту, штучного зростання витрат залізниці, а відповідно, і транспортної складової у вартості продукції інших сфер економічної діяльності. Залізничний транспорт споживає понад 10% загального обсягу дизеля, проте весь акциз на цей вид пального спрямовується у державний дорожній фонд і використовується лише на ремонт автомобільних доріг», — вважають у профспілці.

Третя пропозиція — передбачити видатки на пільгу залізничній галузі на податок за землі (крім ділянок, які оподатковуються на загальній підставі), в обсязі не менше, ніж було сплачено у 2021 році.

«В інших країнах залізничний транспорт не оподатковується земельним податком. В Україні цей податок не поширюється на землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування, відповідно створено нерівні умови для автомобілістів та залізничників, що порушує принципи справедливості оподаткування», — акцентували на застарілому питанні спілчани.

Як повідомлялося раніше, у держбюджеті-2022 передбачалися кошти на модернізацію залізничної інфраструктури. Крім того, ряд ініціатив щодо ремонту інфраструктури та рухомого складу за підтримки держбюджету закладені в проєкт Плану відновлення України.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також