Міжнародні новини, Новини

Пропоноване підвищення плати за доступ до колій у ЄС загрожує залізничним перевезенням

Нещодавні пропозиції щодо підвищення плати за доступ до залізничних колій (TAC) у низці європейських країн, зокрема Швеції, Німеччині та Португалії, викликають занепокоєння у зацікавлених сторін, які займаються залізничними перевезеннями. Про це пише Rail.insider із посиланням на Rail market.

Пропоноване підвищення — на 40% у Швеції, на 16% у Німеччині та на 8% у Португалії — може суттєво вплинути на конкурентоспроможність залізничних перевезень порівняно з іншими видами транспорту і на цілі Європи щодо переведення більшої кількості вантажів на залізничний транспорт.

«Залізнична галузь, яка вже пов’язана з контрактними угодами, укладеними на роки вперед, стикається з безпосередніми проблемами у зв’язку з цими несподіваними підвищеннями. Залізничним операторам та їхнім клієнтам необхідна стабільність TAC для ефективного планування та стимулювання модального переходу з автомобільного на залізничний транспорт. Оскільки багато контрактів на 2025 рік вже укладено, ці підвищення змушують компанії переглядати умови і вони не можуть покрити додаткові витрати, не перекладаючи їх на кінцевих споживачів», — наголошується у дописі.

У відповідь на ці виклики лідери галузі закликають до термінової переоцінки політики TAC. Вони виступають за стратегічний підхід до стягування плати за доступ до залізничних колій, який ставить на чільне місце принципи граничних витрат і враховує фінансове навантаження на вантажні залізничні перевезення.

Президент Європейської асоціації залізничних вантажоперевезень (ERFA) Дірк Шталь висловив стурбованість тим, що підвищення тарифів може ще більше знизити роль залізничних вантажоперевезень у скороченні транспортних викидів, якщо не буде вжито термінових заходів щодо виправлення ситуації. Генеральний секретар ERFA Конор Фейган наголосив на необхідності вживання короткострокових заходів підтримки у межах чинної законодавчої бази для пом’якшення наслідків зростання тарифів.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також