У розроблену за фінансової підтримки ЄС Національну транспортну модель України (НТМУ) після поновлення включено Транс’європейські транспортні мережі (TEN-T) і мережі внутрішніх водних шляхів України. Про це повідомив керівник проєкту ЄС «Підтримка органів влади України в розробці Національної транспортної моделі та майстер-плану» Аднан Рахман, пише Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».
«Національну транспортну модель України було завершено торік (розпочато у 2018, — ред.). Однак робота над її розширенням і вдосконаленням триває. НТМУ було розширено за рахунок включення Транс’європейських транспортних мереж (TEN-T), мережі внутрішніх водних шляхів України та містить найактуальніші дані», — повідомив Аднан Рахман.
У попередню версію моделі, розроблену до війни, внутрішні водні шляхи не входили.
«На цьому етапі ми додали у модель усі внутрішні водні шляхи України. Також включили всі шлюзи, що дуже важливо, оскільки саме шлюзи визначають пропускну спроможність і маршрути для судноплавства. Тепер модель можна використовувати для аналізу потоків, переважно вантажних, внутрішніми водними шляхами. Чого стратегічно не вистачає, то це інформації про транспортні витрати», — зазначив керівник проєкту.
Він додав, що розробники звернулися до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення), щоб те запросило інформацію про транспортні витрати в компаній, які здійснюють перевезення внутрішнім водним транспортом.
«Інформація про транспортні витрати, зокрема під час перевезення внутрішнім водним транспортом, — це основна інформація. Без неї ми не можемо змоделювати, як здійснюється вибір між різними видами транспорту», — зауважив експерт.
На цьому етапі група проєкту працює над підготовкою Мінвідновлення до прийняття та використання НТМУ, оскільки, за словами Аднана Рахмана, міністерство потребує кваліфікованих і компетентних фахівців для ефективного підтримання, оновлення та використання моделі. Наразі триває розробка плану створення підрозділу аналітичної підтримки міністерства для роботи з нею. Серед варіантів розглядається можливість його створення в межах міністерства або однієї з підвідомчих організацій, наприклад підпорядкованого йому підприємства у сфері автомобільного транспорту або АТ «Укрзалізниця».
«Така організація повинна мати необхідні ресурси, щоб найняти відповідних працівників для роботи з моделлю, і повинна бути зацікавлена у використанні моделі. Одна з речей, про яку ми домовилися, — більш інтенсивна співпраця між співробітниками міністерства та нашою проєктною командою. Тому наш експерт надаватиме підтримку фахівцям міністерства щодо роботи з НТМУ. Процес переходу розпочнеться найближчим часом, ми сподіваємося завершити його до 30 квітня 2025 року», — повідомив Аднан Рахман.
У межах проєкту планувалося, що після передачі НТМУ буде розроблено майстер-план, однак від цього етапу відмовилися.
«Майстер-план… не буде розроблятися, тому що зараз і в найближчі десятиліття пріоритетом буде відновлення та відбудова України, зокрема транспортної галузі України. Я вважаю справді важливим, щоб державні службовці, міністерство та зацікавлені сторони розуміли, як ця модель може бути використана для підтримки оновлення та відновлення», — уточнив експерт.
Він наголосив на тому, що НТМУ може допомогти Україні створити якісну програму проєктів відновлення та відбудови для трансформації транспортної галузі та залучення фінансування й інвестицій для цих проєктів.
Проєкт «Підтримка органів влади України в розробці національної транспортної моделі та майстер-плану» реалізується за фінансової підтримки ЄС. Виділена допомога становить 4 млн 699 тис. 906 євро, період реалізації — 2 липня 2018 року—31 жовтня 2024 року.
Як повідомлялося раніше, Мінвідновлення актуалізує Національну транспортну стратегію України на період до 2030 року.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики