Новини, Порти

Україна та Румунія вирішили 20-річний спір щодо будівництва каналу Дунай—Чорне море

Україна та Румунія розв’язали спір, пов’язаний із облаштуванням українською стороною глибоководного суднового ходу Дунай—Чорне море, де Бухарест говорив про порушення Києвом екологічних норм. Про це повідомив міністр захисту довкілля та природних ресурсів Руслан Стрілець, пише Rail.insider із посиланням на «Європейську правду».

Урядовець нагадав, що спір стосувався зобов’язань України за Конвенцією про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті (Конвенція Еспо). Його вдалось остаточно залагодити на полях 9-ї Наради Сторін Конвенції Еспо в Женеві.

«Ми виконали «домашню роботу» і здолали довгий шлях із приведення у відповідність проєкту до вимог Конвенції. Адже Україні не байдуже на добросусідські відносини та дотримання норм міжнародного права. Ми хочемо і можемо шукати спільну мову та виправляти помилки минулого», — наголосив Руслан Стрілець.

Міждержавний спір стосовно каналу Дунай—Чорне море, який пролягає Кілійським і Старостамбульським (Бистрим) гирлами в дельті Дунаю, тягнеться з 2004 року, відколи Україна запустила плавання каналом в експериментальному режимі. Проти виступили Європейська комісія та Румунія, посилаючися на природоохоронний статус дельти й відсутність оцінки впливу судноплавства на довкілля.

Для вирішення спору у січні 2005 року на основі Конвенції Еспо була створена Комісія із запиту для формування науково обґрунтованої думки щодо можливих наслідків транскордонних впливів під час реалізації та використання каналу Дунай—Чорне море.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також