Частка навантаження в піввагони УЗ знизилась до 17.8% у 2020 році
Рухомий склад, Новини

В ФРТУ новий порядок списання вантажних вагонів назвали небезпечним для економіки України

В Федерації роботодавців транспорту України розкритикували чергову версію доопрацьованого проекту наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті».

Зокрема в Федерації звернули увагу на норми, які лишилися в документі після доопрацювання. На думку Федерації неприйнятною залишається вимога продовження терміну служби вагонів тільки після проведення капітального ремонту вантажного вагона з продовженням строку служби і виключно на 3 роки.

На думку ФРТУ, такий короткий проміжок часу між капітальними ремонтами – закороткий. І він зробить продовження строку вагонів економічно недоцільним. Як наслідок, це позбавить власника вагону можливості отримувати доходи від експлуатації ще технічно придатного вагона.

Як варіант, в Федерації запропонували збільшити цей термін до 5-ти років.

«Згідно з «Положенням про продовження терміну служби вантажних вагонів що курсують в міжнародному сполученні» для виконання капітального ремонту вантажного вагона з продовженням строку служби необхідно підготувати технічні умови та отримати їх узгодження в Комісії, яка знаходиться в Російській Федерації. Складна процедура узгодження вимагає залучення структур, що знаходяться в РФ, також існують суттєві ризики щодо непогодження технічних умов з їх сторони, а отримання документів може досягати двох років.Обсяг ремонтних робіт, які проводяться при капітальному ремонті вантажного вагона з продовженням (КРП) та при капітальному ремонті (КР) вантажного вагона ідентичні. Вартість таких ремонтів для напіввагону становить близько 200 – 300 тис. грн., тому проводити такі ремонти раз в 3 роки недоцільно. Власники парку вагонів будуть змушені витрачати на планові та капітальні ремонти значні кошти, які неможливо покрити доходами від вагонів за такий короткий проміжок часу», — йдеться в офіційній заяві Федерації.

Також вФРТУ звернулась до Прем’єр-міністра України з проханням доручити Міністерству інфраструктури відправити проєкт наказу на доопрацювання.

Що треба доопрацювати в оновленій редакції документа на думку ФРТУ:

  • передбачити, що продовження строку служби вантажних вагонів в межах граничних строків служби вантажних вагонів можливо виключно після КР (капітального ремонту), яке проводить вагонобудівне або вагоноремонтне підприємство, та строком до 5 років;
  • встановити обмеження граничного строку служби для спеціалізованого рухомого складу, зокрема обкотишовозів та коксовозів, на рівні 42 років;
  • виключити з проєкту наказу норму про заборону експлуатації цистерн для перевезення небезпечних вантажів в разі відсутності проходження первинної, проміжної або періодичної перевірки згідно з Порядком перевірки цистерн для перевезення небезпечних вантажів, затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 12.05.2015 року № 166/550, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 червня 2015 року за № 663/27108.

Та попри це, в ФРТУ  зазначили  – у порівнянні з першим варіантом проекту наказу в поточному варіанті враховані деякі зауваження від представників бізнесу.

Нагадаємо, уперше відповідний наказу МІУ оприлюднило у жовтні минулого року. Проте Державна регуляторна служба «завернула» відповідний проєкт наказу Міністерства інфраструктури. Удруге проєкт був опублікований наприкінці минулого року. Третій проєкт був представлений суспільству в лютому цього року. Проте далі обговорення процес не пішов.

Читайте також