zerno
Новини, Перевезення, Тарифи, Укрзалізниця

Комітет з питань агрополітики ВР закликає скасувати підвищення тарифів на залізничні перевезення

Комітет з питань аграрної та земельної політики Верховної Ради планує звернутися до Кабінету Міністрів із закликом переглянути рішення МІУ щодо підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. Про це пише Rail.insider із посиланням на сайт Верховної Ради України.

На засіданні Комітету з питань аграрної та земельної політики 8 липня народні депутати–члени Комітету вирішили звернутися до Кабінету Міністрів України щодо кризової ситуації у експорті зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки залізницею.

У Комітеті заявили, що зараз на контрольованій території України перебуває приблизно 20 млн т зерна та насіння олійних культур минулорічного врожаю, які підлягають експорту. Крім того, новий урожай зернових та олійних культур у державі оцінюється на рівні 65–70 млн т, з яких до експорту передбачається 45–50 млн т (враховуючи продукцію переробки). Таким чином, загальний обсяг до експорту цьогорічного урожаю разом із залишками минулого року становитиме 65–70 млн т.

«В умовах обмежених можливостей експорту під час воєнного стану такий обсяг виробленої сільськогосподарської продукції Україна буде експортувати наступні 32–35 місяців, а це зводить нанівець вирощування збіжжя в наступні роки. Адже перспектива переповненості складів зерном, неможливість його продати, відповідна відсутність коштів для закупівлі ресурсів вже зараз ставить серйозне питання щодо доцільності посіву під урожай наступного року», — наголосили народні обранці.

Тож члени Комітету підтримали позицію громадських аграрних асоціацій і запропонували Уряду розглянути такі пропозиції щодо врегулювання кризової ситуації стосовно подальшого експорту сільськогосподарської продукції:

  1. Необхідність визначення плану збільшення обсягів експорту продовольства.
  2. Лімітування обсягів здачі поїздів/вагонів через прикордонні переходи регіональних філій АТ «Укрзалізниця» у розрізі номенклатури вантажів.
  3. Введення прозорого механізму формування та інформування всіх учасників вантажних перевезень стосовно черговості перетину кордону навантаженими вагонами.
  4. Зміни практики проведення аукціонів АТ «Укрзалізниця» на користування вагонами в умовах штучно створеного дефіциту.
  5. Перегляд рішення Мінінфраструктури про підвищення тарифів УЗ на вантажні перевезення на 70% та пошук компромісного варіанту.
  6. Фінансування осінньо-польових робіт.

Зауважимо, що над деякими пропозиції Укрзалізниця вже почала працювати. Зокрема, розробляє механізм надання клієнтам інформації щодо місця у черзі вагона із вантажем на прикордонних переходах. Окрім того, УЗ почала розподіляти вантажопотоки згідно з реальною пропускною спроможністю переходів. А черги вагонів у липні у напрямку прикордонних переходів суттєво скоротилися.

Водночас провідні бізнес-асоціації виступили проти підвищення тарифів на залізничні перевезення.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також