Президент України Володимир Зеленський підписав підтриманий парламентом законопроєкт №3739 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості». Про це пише Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».
Як повідомив співавтор закону, народний депутат Дмитро Кисилевський, у перший рік дії закону під час закупівлі продукції машинобудування буде потрібно щонайменше 10% української складової, кожного наступного року цей показник збільшуватиметься на 5%, доки не досягне 40%.
«Створення 64 тис. робочих місць та зростання ВВП на 4,2% у середньостроковій перспективі — вкрай важливий ефект, який очікується після набрання чинності законом про локалізацію. Але ще важливішим є перезавантаження державної промислової політики. Підтримка закону у Верховній Раді конституційною більшістю та швидке підписання закону президентом демонструє, що наша промисловість таки має шанс на адекватну підтримку з боку держави», — наголосив народний депутат.
Він також повідомив, що Кабмін тепер має розробити нормативну базу для застосування вимоги щодо локалізації під час держзакупівель. Він припустив, що на це піде декілька місяців.
Зауважимо, що до переліку товарів, які підпадають під дію закону, входять дизель-генератори, турбогенераторні установки, трансформатори, конденсатори, насоси, автомобілі швидкої допомоги, автобуси різних типів, трамваї та тролейбуси, вантажні та спецавтомобілі, електробуси, кузови транспортних засобів, причепи, локомотиви, залізничні вагони, вертольоти, літаки і космічні апарати, парові турбіни, гірничорудні машини.
Вимоги локалізації не поширюватимуться на компанії з країн-членів угоди GPA, зокрема, ЄС і США.
Як повідомлялося раніше, 16 грудня 2021 року Верховна Рада ухвалила закон про локалізацію. Водночас профільний комітет рекомендував скасувати вимоги щодо локалізації до компаній ЄС.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики