Прем’єр-міністр України провів онлайн-зустріч із представниками Європейської Бізнес Асоціації. Денис Шмигаль розповів про державні програми підтримки бізнесу, які вже діють та над якими наразі працює уряд. Під час спілкування прем’єр-міністр також розповів про 5 великих євроінтеграційних кроків та реформ Уряду, які допоможуть впровадити найкращі європейські практики в Україні. Як наголосив Денис Шмигаль, ці ініціативи допоможуть впровадити в Україні найкращі європейські практики.
1. Промисловий безвіз
«Ми зараз активно обговорюємо з нашими європейськими партнерами питання «промислового безвізу» України з Європейським Союзом. Це має значно спростити доступ українських товарів на ринок ЄС”, – зазначив Шмигаль.
Довідка: Україна прагне підписати з Європейським Союзом Угоду про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів (ACAA), яка б дозволила Україні торгувати промпродукцією з ЄС на тих самих умовах, на яких країни Євросоюзу торгують нею між собою. Цю угоду і називають “промисловим безвізом”.
2. Угода про спільний авіаційний простір
“Також ведемо переговори щодо підписання угоди про спільний авіаційний простір. На нашу думку, ця угода може стати вагомим рушієм для відновлення авіаційного сектору, який суттєво постраждав від коронакризи в усьому світі”, — зазначив Денис Шмигаль.
Зазначимо, що переговорний процес щодо укладення Угоди про Спільний авіаційний простір (САП-ред.) між Україною та ЄС, що передбачено Угодою про асоціацію, розпочато у грудні 2007 року і завершено 28 листопада 2013 року її парафуванням у м. Вільнюсі. Мета Угоди про САП – поступове формування спільного авіаційного простору між Європейським Союзом та його державами-членами та Україною, який заснований, зокрема, на ідентичних правилах у сфері безпеки польотів, авіаційної безпеки, управління повітряним рухом, захисту навколишнього середовища, захисту прав споживачів, систем комп’ютерного бронювання, а також, що стосується соціальних норм в авіаційній галузі.
3. Приєднання України до європейської енергетичної мережі ENTSO-E
Третім кроком, за словами очільника уряду, має стати приєднання України до європейської енергетичної мережі ENTSO-E, яка б дала змогу створити повноцінну конкуренцію на ринку електроенергії, посприяти справедливій ціні та підвищити безпеку самих мереж.
4. Реформа митниці
«Важливим блоком у контексті євроінтеграції України також є реформа митниці. Ми чітко розуміємо, що митниця може бути реформована не через окремі персоналії, а лише через створення там європейських правил. Зокрема, це євроінтеграційні проєкти з об’єднання баз митної вартості з ЄС, створення ризикоорієнтованих систем та «зелених коридорів» на митниці для чесного бізнесу», — зауважив Денис Шмигаль.
5. Імплементація ініціативи щодо внутрішнього водного транспорту в Україні у систему європейського водного транспорту
«Це так само сприяло б значному розвитку логістики та підсиленню нашого експорту», — резюмував Денис Шмигаль.
Зазначимо, що законопроєкт про внутрішній водний транспорт, включає імплементаційні норми п’ятьох основних європейських директив. Вони стосуються систем фрахтування та ціноутворення на національному та міжнародному внутрішньому водному транспорті, доступу до перевезення вантажів і взаємного визнання дипломів. Це директиви про технічні вимоги до суден внутрішнього плавання та гармонізовані річкові інформаційні служби (РІС), а також про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві. Окрім того, що цей закон приведе українське законодавство у відповідність до європейського, він має поліпшити конкуренцію на ринку та збільшити інвестиції завдяки рівним умовам та прозорим правилам. З його прийняттям очікується зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 млн тонн до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку.
Нагадаємо, раніше прем’єр-міністр України Денис Шмигаль обговорив із представниками великого українського бізнесу концепцію створення Національної економічної стратегії-2030, яка розрахована на наступні 10 років.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики








