Новини, Перевезення

«Укрцемент» просить УЗ не дозволяти перевезення інших вантажів у цементовозах

Асоціація «Укрцемент» просить Укрзалізницю враховувати специфіку цементної галузі під час розподілу вагонів на аукціонах, а також скоротити використання спеціалізованих вагонів-цементовозів для перевезення інших вантажів у «високий» сезон. Про це повідомив голова асоціації Павло Качур, передає Rail.insider із посиланням на itta.info.

За словами керівника профільної асоціації, серед актуальних проблем із розподілом вагонів — нестача цементовозів для перевезення цементу через їх використання для транспортування щебеню та інших сипких матеріалів, а також невідповідні пропозиції на аукціонах щодо кількості вагонів.

«Виробники цементу програють зерновикам, енергетикам, виробникам щебеню у маршрутизації. Для Укрзалізниці вони вигідні клієнти. Завантажив в одному місці 40 вагонів, завіз у порт, на електростанцію або на відкритий майданчик, розвантажив — і кінець роботи. І нам кажуть: торгуйтеся, вагони є. Але для споживачів цементу є своя специфіка, яку ми просимо також враховувати. Клієнтів на 20—30 вагонів у нас одиниці. Здебільшого замовляють 3—5 вагонів, але таких пропозицій на аукціонах недостатньо», — розповів Павло Качур.

Крім того, до вересня 2021 року «Укрзалізниця» виставляла на продаж 170 вагонів-цементовозів на добу винятково для відвантаження цементу, проте у вересні—жовтні таке обмеження було скасовано і 80 вагонів пропонували для перевезення сипких вантажів.

«Та 21 жовтня 2021 року Укрзалізниця скасувала і цей розподіл цементовозів за видами вантажів, що викликало спекулятивний стрибок залізничного тарифу за рахунок підвищеного попиту з боку вантажовідправників сипких матеріалів, залишивши при цьому виробників цементу без вагонів. Адже цемент, на відміну від інших сипких матеріалів, можна перевозити лише цементовозами», — наголосив голова «Укрцементу».

Як повідомлялося раніше, ставки на перших аукціонах з перевезення щебеню у цементовозах зросли на 50%.

Читайте також