Умови Додаткової угоди для перевезень за довгостроковими контрактам
Рухомий склад, Новини

Укрметалургпром закликає доопрацювати проєкт наказу МІУ про експлуатацію вантажних вагонів

Мінінфраструктури 5 березня опублікувало вже 4-ий проєкт наказу про обмеження строків експлуатації вантажних вагонів. Проте об’єднання підприємств «Укрметалургпром» закликає Кабмін його доопрацювати. Відповідне звернення опублікував glavcom.ua.

«У порівнянні з першим варіантом проєкту, який було опубліковано 12.10.2020 р., у поточному варіанті були враховані деякі зауваження бізнесу – зокрема, була видалена найбільш дискусійна норма про ступінчате зменшення граничних нормативних строків використання піввагонів та зерновозів, що могло призвести до списання 89 тис. одиниць вагонів всіх типів та створило б критичний дефіцит на ринку вагонів і, як наслідок, могло спричинити суттєве скорочення промислового виробництва та зменшення відрахувань до Державного бюджету. Однак ініціативи, які запропоновані в поточному проєкті, усе ж містять норми, які матимуть негативний вплив на ринок залізничних перевезень та на економіку України. Тому проєкт потребує доопрацювання та не може бути підтриманий у поточній редакції», – ідеться у зверненні.

В Укрметалургпром заявляють, одночасна заборона експлуатації рухомого складу усіх типів призведе до списання понад 42 тис. одиниць вагонів (з урахуванням вагонів з продовженим строком експлуатації), що створить значний дефіцит на ринку вагонів, особливо, спеціалізованих.

«Вимога про продовження терміну служби вагонів тільки після проведення капітального ремонту вантажного вагона з продовженням строку служби (далі КРП) і тільки на 3 роки є повністю неприйнятною. Окремо слід відзначити, що умова в проєкті наказу про обов’язкове подовження строку через КРП має дискримінаційні ознаки, адже такі ремонти можуть виконувати лише спеціалізовані підприємства зі спеціальними дозволами».

Окремо експерти об’єднання звертають увагу на той факт, що поточна редакція робить економічно недоцільним продовження строку вагонів.

«Обсяг ремонтних робіт, які проводяться при капітальному ремонті вантажного вагона з продовженням та при капітальному ремонті вантажного вагона ідентичні, що було неодноразово підтверджено представниками АТ «Укрзалізниця» та вагоноремонтних заводів. Вартість таких ремонтів для піввагона становить близько 200 – 300 тис. грн, тому проводити такі ремонти раз в 3 роки недоцільно, адже власники парку вагонів будуть змушені витрачати на планові та капітальні ремонти значні кошти, які неможливо покрити доходами від вагонів за такий короткий проміжок часу. Тобто, коли пропонують встановити такий короткий проміжок часу між капітальними ремонтами, ми маємо розуміти, що, де-факто, мають на меті зробити продовження строку вагонів економічно недоцільним, а тим самим, позбавити власника вагону можливості отримувати доходи від експлуатації ще технічно придатного вагона. Тому доцільним є збільшення терміну до 5 років та проведення подовження строку виключно через КР».

Нагадаємо, уперше відповідний наказу МІУ оприлюднило у жовтні минулого року. Проте Державна регуляторна служба «завернула» відповідний проєкт наказу Міністерства інфраструктури. Удруге проєкт був опублікований наприкінці минулого року. Третій проєкт був представлений суспільству в лютому цього року. Проте далі обговорення процес не пішов.

Читайте також