Європейська бізнес асоціація проаналізувала проєкт закону (автори: Олександр Скічко, Микола Тищенко та Юрій Кісєль) про залізничний транспорт для видання Mind.ua та виокремила ризики чинної редакції.
Так, у матеріалі вказано:
“За чинною редакцією законопроекту є значна частина дискреційних повноважень оператора інфраструктури, функції якого має виконувати підприємство, що буде створено за наслідками розділення АТ «УЗ». Тому є ризик можливого зловживання ним своїм монопольним становищем та ухвалення рішень на користь іншого пов’язаного суб’єкта (державного перевізника), зокрема, під час розділення пропускної спроможності, надання допоміжних і додаткових послуг із доступу до інфраструктури тощо.” – вважають в асоціації.
На думку аналітиків, це може викривляти конкуренцію на ринку й завдавати шкоди іншим учасникам такого ринку.
“Мінімізувати цей ризик можливо шляхом встановлення в законі певних «запобіжників», зокрема, зменшення дискреційних повноважень, затвердження типових форм договорів, надання повноваження НКРТ щодо встановлення граничних цін на суміжних ринках, які залишатимуться монопольними тощо”, – пропонують автори матеріалу.
Також зауважено, що в Раді зареєстровано альтернативний проєкт закону, але він також потребує доопрацювання.
Нагадаємо, напередодні Європейська бізнес асоціація закликала парламент пришвидшити розгляд законопроєкту «Про залізничний транспорт України».
До цього, в Парламенті заявляли, що законопроєкт про залізничний транспорт не винесений на голосування, тому що Укрзалізниця та Міністерство інфраструктури не відповідають на питання нардепів.