Економіка, Новини

На Волині розвивають інфраструктуру для поліпшення експорту зерна

У Волинській області розбудовують інфраструктуру для поліпшення експорту зерна. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію Волинської обласної ради.

Як розповів голова Комітету ВРУ з питань аграрної та земельної політики Олександр Гайду під час виїзного засідання комітету, наразі зростає важливість будівництва «сухих» портів.

«Два «сухі» порти нині додатково будуються у Волинській області. Їхня річна пропускна спроможність буде становити понад 3 млн т. До цього з Волині експортувалось від 110 до 115 тис. т зерна. За минулий маркетинговий рік було вже експортовано понад 1,5 млн, а потужності вже на 3,5 млн», — зауважив парламентар.

Голова Волиньради Григорій Недопад висловив вдячність аграріям, завдяки яким в регіоні й розвивається логістика «сухих» портів. Він також озвучив проблему, вирішення якої потребує спільних зусиль. «Сподіваюсь, що разом із народними депутатами на політичному рівні нам вдасться вирішити питання функціонування польської залізничної ширококолійної металургійної гілки LHS протяжністю 400 км. Це широка колія, яка пролягає аж до міста Катовіце. На жаль, поки нам не дають можливості по цій гілці працювати. Але саме вона дасть додаткові можливості будувати перевалочні пункти і «сухі» порти на території Республіки Польща, адже це значною мірою сприятиме збільшенню пропускних потужностей через Волинську, Львівську та Закарпатську області, щоб швидше вивозити і переправляти нашу зернову продукцію на територію європейських країн та цілого світу», — підкреслив Григорій Недопад.

У ході комітетських слухань Олександр Гайду також розповів про найновіші законодавчі ініціативи профільного комітету щодо державної підтримки сільського господарства та експорту агропродукції під час воєнного стану. «Ми виносимо на голосування законопроєкт, який дасть можливість на кордонах будувати мультимодальні термінали, закуповувати зерновози, зводити елеватори. Це будуть донорські кошти наших міжнародних партнерів. Вони будуть закладені в держбюджеті і ними зможуть скористатися наші аграрії», — наголосив він.

Своєю чергою волинські сільськогосподарники озвучили низку нагальних проблемних питань, які потребують державного вручання. Це: зменшення собівартості логістики та її оптимізація; активізація роботи переходу Ізов—Грубешув; збільшення пропускної спроможності митного переходу Ягодин—Дорогуськ; наближення інфраструктури контролюючих служб до митних переходів; вирішення питання виробництва та лізингу для придбання вагонів-хоперів під європейський стандарт, а також запровадження окремої реєстрації в системі «Електронна черга перетину кордону» для перевезення агропродукції автотранспортом.

Як повідомлялося раніше, на Волині розбудовують інфраструктуру для двох «сухих портів» з експорту зернових.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також