Новини, Порти

В УЗА назвали ризики для експорту зерна тимчасовими коридорами у Чорному морі

«Тимчасові коридори» у Чорному морі, які дозволяють цивільним суднам безпечно пройти від Босфору до портів Великої Одеси територіальними водами країн-партнерів України, почали працювати. Однак залишаються певні ризики. Про це заявив президент «Української зернової асоціації» (УЗА) Микола Горбачов, передає Rail.insider із посиланням на інформацію Асоціації.

«Я впевнений, що «тимчасові коридори» можуть і будуть працювати, але у цій схемі є інші ризики. Зокрема, щоб завантажити судно в портах Великої Одеси потрібно щонайменше два–три дні. Якщо у цей час інфраструктура портів знову зазнає ударів від ворожих атак, є ризик пошкодження суден і вантажів. І хоч Україна запровадила механізм компенсації втрат, я не впевнений, що багато судновласників готові йти «тимчасовими коридорами», — пояснив він.

Тому, на думку експерта, було б доцільним, аби міжнародна спільнота детальніше пропрацювала механізми убезпечення суден у «тимчасових коридорах», наприклад надала воєнний супровід цивільним суднам. Кораблі НАТО будуть здатні реагувати на загрози, зокрема і на ракетні атаки по портовій інфраструктурі. А бойове чергування літаків F-16, які моментально бачать й реагують на ракети, апріорі розв’яже питання безпеки у Чорноморському регіоні.

«Впевнений, що міжнародна спільнота знайде важелі впливу на РФ, що дасть змогу відкрити вільне судноплавство в Чорному морі, адже воно не належить РФ і її претензії не корелюються з позицією, яку має Туреччина та інші країни НАТО у цьому регіоні. Консультації та переговори тривають і з Китаєм — покупцем номер один українського зерна в межах «зернової угоди», — додав Микола Горбачов.

Очільник УЗА висловив упевненість у тому, що блокування акваторії Чорного моря є тимчасовим й міжнародна спільнота відкриє його для судноплавства. За прогнозами Асоціації, Україна має експортувати приблизно 48 млн т зерна у цьому році й навіть без повноцінної роботи «зернового коридору» такі обсяги реально вивезти за кордон.

Як повідомлялося раніше, до Стамбула прибуло перше судно, яке використало український тимчасовий коридор у Чорному морі.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також