Новини, Тарифи, Укрзалізниця

МІУ звітувало про використання коштів від підвищення тарифів УЗ у 2018—2021 роках

Міністерство інфраструктури України на своєму сайті звітувало про надходження та напрямки використання коштів, отриманих від індексації тарифів на вантажні перевезення у 2018—2021 роках. Як повідомляє Rail.insider, йдеться про загальну суму надходжень приблизно 30 млрд грн.

Зокрема, у звіті говориться про результативність наказу Міністерства інфраструктури України від 20 жовтня 2017 року № 357 «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги».

У результаті введення його в дію додаткові витрати суб’єктів господарювання за 2018 рік становили 8701,8 млн грн, за період з 1 січня по 31 березня 2019 року — 2394,6 млн грн.

Додаткові надходження до державного бюджету України за цей час загалом становили 376,3 млн грн.

Напрямки використання коштів, отриманих АТ «Укрзалізниця» від індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення за 2018 рік та за період з 1 січня по 31 березня 2019 року: реконструкція колії — 2604,3 млн грн; реконструкція стрілочних переводів — 321,3 млн грн; модернізація локомотивів — 811,4 млн грн; капітальний ремонт тягового рухомого складу — 506,8 млн грн; капітальний ремонт колії та штучних споруд — 1793,8 млн грн; модернізація контактної мережі, тягових підстанцій, об’єктів СЦБ та зв’язку — 658,2 млн грн; інші заходи на оновлення основних засобів — 122 млн грн; модернізація, капітальний ремонт, виготовлення та придбання вантажних вагонів — 3033,2 млн грн; придбання вантажних тепловозів — 177,9 млн грн.

Другий документ — наказ Міністерства інфраструктури України від 22 березня 2019 року № 205 «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги».

Додаткові витрати суб’єктів господарювання становили: з 31 березня 2019 року по 31 березня 2020 року — 7047,9 млн грн, за 2020 рік — 8310,5 млн грн, за період з 1 січня по 31 липня 2021 року — 4759,7 млн грн.

Від реалізації наказу додаткові надходження до державного бюджету України за цей час становили 532,4 млн грн.

Напрямки використання коштів, отриманих АТ «Укрзалізниця» від індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення з 31 березня 2019 року по 31 березня 2020 року: реконструкція колії — 864,4 млн грн; реконструкція стрілочних переводів — 164,2 млн грн; модернізація локомотивів — 997,9 млн грн; капітальний ремонт тягового рухомого складу — 202,2 млн грн; капітальний ремонт колії — 414,6 млн грн; модернізація контактної мережі, тягових підстанцій, об’єктів СЦБ та зв’язку — 365,7 млн грн; інші заходи на оновлення основних засобів — 808,4 млн грн.

Напрямки використання коштів, отриманих АТ «Укрзалізниця» від індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення за 2020 рік та за період з 1 січня по 31 липня 2021 року: реконструкція колії — 1673,1 млн грн; реконструкція стрілочних переводів — 560,2 млн грн; модернізація локомотивів — 2400,7 млн грн; капітальний ремонт тягового рухомого складу — 741,4 млн грн; капітальний ремонт колії та штучних споруд — 1109,3 млн грн; модернізація контактної мережі, тягових підстанцій, об’єктів СЦБ та зв’язку — 278,5 млн грн; інші заходи на оновлення основних засобів — 610,2 млн грн; модернізація, капітальний ремонт, виготовлення та придбання вантажних вагонів — 2758,8 млн грн; придбання вантажних тепловозів — 1196,8 млн грн.

Як повідомлялося раніше, в Укрзалізниці вважають, що Збірник тарифів на залізничні перевезення потребує оновлення.

Водночас УЗ не має планів щодо підвищення вантажних тарифів у 2022 році, окрім передбачених з 1 січня. Тоді тарифи на перевезення групи вантажів першого тарифного класу залізничних зростуть на 9%. Цьому передувало рішення про підвищення тарифів з 17 серпня 2021 року.

Укрзалізниця оцінює додаткові доходи від підвищення тарифів у 2 млрд грн у 2021 році та 12,3 млрд грн — у 2022 році.

Окрім того, план заходів КМУ щодо деолігархізації передбачає приведення тарифів УЗ до «економічно обґрунтованого рівня».

Читайте також