Новини, Пасажирські перевезення

Високошвидкісна залізниця — Єврокомісія представила план розвитку

Єврокомісія сьогодні ухвалила комплексний транспортний пакет, який поєднує High-Speed Rail Action Plan (план дій із високошвидкісних залізниць) та Sustainable Transport Investment Plan (STIP) — ініціативу з мобілізації інвестицій у відновлювані й низьковуглецеві види палива для авіації та водного транспорту. Офіційна мета — зробити залізницю швидшою й більш взаємопов’язаною, а авіацію і судноплавство — менш залежними від викопного палива.

Новий План дій щодо високошвидкісної залізниці (High-Speed Rail Action Plan), спираючись на Транс’європейську транспортну мережу (TEN-T), визначає кроки, необхідні для створення швидшої, сумісної та краще пов’язаної мережі в межах ЄС. Його мета — зробити залізницю привабливішою альтернативою коротко магістральним авіаперевезенням, скоротити час подорожей і стимулювати регіональний розвиток.

Карта: Нові високошвидкісні залізничні сполучення в рамках High-Speed Rail Action Plan (TEN-T) та скорочений час подорожей між містами ЄС до 2040 року.

На схемі показано нові швидкісні сполучення (зелені лінії) та очікуваний час подорожей (фіолетові цифри) між європейськими столицями після реалізації плану до 2040 року.

Єврокомісія планує до 2040 року об’єднати ключові транспортні вузли Європи лініями зі швидкістю 200 км/год і вище. Це має забезпечити, зокрема, подорож з Берліна до Копенгагена за 4 години замість нинішніх семи, а з Софії до Афін — за 6 годин замість 13 годин 40 хвилин. Передбачено також розвиток нових транскордонних сполучень — таких як Париж–Лісабон через Мадрид та покращення з’єднання між столицями Балтійських країн.

Чотири ключові напрями дій

Єврокомісія виділяє чотири напрями, які мають забезпечити реалізацію бачення європейської високошвидкісної мережі:

  1.  Усунення транскордонних “вузьких місць” — із встановленням обов’язкових термінів до 2027 року та розглядом варіантів підвищення швидкості (до 250 км/год і вище, якщо це економічно доцільно).
  2.  Координована стратегія фінансування, яка передбачає стратегічний діалог з державами-членами, індустрією та фінансовими установами для створення «Угоди про високошвидкісну залізницю».
  3.  Покращення умов для залізничної галузі та операторів — завдяки спрощенню транскордонного продажу квитків і бронювання, розвитку ринку вживаного рухомого складу, впровадженню цифрових систем управління рухом і підтримці досліджень та інновацій.
  4.  Зміцнення управління на рівні ЄС — координація менеджерів інфраструктури щодо пропускної здатності для транскордонних перевезень і просування стандартизації та прозорого ліцензування.

Ефект для галузі

Очікується, що реалізація плану:

  • скоротить час подорожей між європейськими столицями;
  • зменшить затори на автошляхах і навантаження на звичайні залізничні лінії;
  •  створить більше можливостей для нічних пасажирських і вантажних перевезень;
  •  сприятиме військовій мобільності та посилить конкурентоспроможність європейської промисловості й туризму.

Друга ініціатива, прийнята сьогодні – План інвестицій у сталий транспорт (Sustainable Transport Investment Plan — STIP) – визначає спільний підхід до стимулювання інвестицій у відновлювані та низьковуглецеві види палива, зосереджуючись на авіації та водному транспорті.

STIP надсилає інвесторам чіткий сигнал про те, що цілі Європи залишаються незмінними, і що Комісія підтримуватиме перехід до кліматично нейтральної економіки. Прискорюючи внутрішнє виробництво біологічного та небіологічного палива, Європа може зменшити свою залежність від імпортного викопного палива, підвищити конкурентоспроможність своєї промисловості та очолити перехід на чисту енергію в усьому світі.

Раніше Європейська Комісія опублікувала Звіт в межах Пакета розширення Європейського Союзу 2024 року, який містить оцінки прогресу, досягнутого всіма країнами-кандидатами та потенційними кандидатами на вступ до ЄС. Зокрема, представлений Звіт по Україні з оцінками реформ по всіх переговорних розділах та загальним станом підготовки країни для приєднання до ЄС. Детальніше про українську залізницю читайте ТУТ.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також