Новини, Рухомий склад

Вагон має окупатися максимум за 7 років, — результати опитування

Уже майже два місяці точаться суперечки щодо проєкту програми оновлення вантажних вагонів. До дискусії долучаються вантажовідправники, вагонобудівники, оператори рухомого складу, представники провідних галузей економіки, Укрзалізниці й МІУ, фінансисти та народні депутати. Водночас у Міністерстві інфраструктури 22 листопада оприлюднили вже другий проєкт наказу щодо списання вагонів за віком. Відповідно до нього програму планується подовжити до 2031 року.

А поки триває обговорення, Rail.insider на своєму Telegram-каналі провів опитування: «Який термін окупності нового вагона для вашої компанії є прийнятним?»

Серед пропонованих варіантів періоди: 3—5 років, 5—7, 7—10 та 10—15.

Найбільше голосів набрали терміни 3—5 та 5—7 років — 37 та 40% відповідно. Думки щодо двох останніх проміжків розділилися практично порівну — 12 та 11%.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо проєкту наказу із обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, нещодавно свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

Водночас представники бізнесу підписали меморандум проти списання вагонів за віком. Також через зауваження ДРС повернула МІУ попередній проєкт наказу щодо обмеження терміну служби вагонів. А на засіданні ТСК виник скандал через питання списання вагонів. Пізніше народний депутат Костянтин Бондарєв закликав ТСК розглянути питання щодо негативного впливу на АТ «Укрзалізниця» наказів МІУ стосовно обмеження строку експлуатації вантажних вагонів на рівні нормативного.

Що ж до шляхів фінансування оновлення вагонів, то в МІУ розповіли про можливі інструменти. Думку представника УЗ щодо варіантів залучення коштів можна прочитати тут. А про головні проблеми, що стоять на заваді розвитку лізингу вагонів та локомотивів в Україні, розповів генеральний директор компанії «ОТП Лізинг» (OTP Leasing) Андрій Павлушин.

Читайте також