Новини, Рухомий склад

Міністерство юстиції зареєструвало наказ щодо обмеження терміну експлуатації вагонів

Міністерство юстиції України 28 грудня зареєструвало наказ Міністерства інфраструктури України № 647, яким фактично дано старт масштабній програмі оновлення парку вантажних вагонів України упродовж 2022—2031 років. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу АТ «Укрзалізниця».

В АТ «Укрзалізниця» наголошують, що основним методом виконання програми стане поетапне обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів та приведення його до нормативного, тобто піввагонів — з 44 років до 22 років; зерновозів — із 45 років до 30 років. Це той граничний термін експлуатації вагонів, який визначив виробник.

Планується, що до парку надійде приблизно 51,3 тис. нових вантажних вагонів, зокрема 36,7 тис. піввагонів та 14,6 тис. зерновозів.

«Окрім того, програма оновлення парку вагонів передбачає запуск програми будівництва рухомого складу на українських вагонобудівних підприємствах у вищезгаданій кількості, що потребуватиме інвестиції в вагонобудівну галузь у розмірі понад 120 млрд грн, з боку АТ «Укрзалізниця» розмір інвестицій — 52,3 млрд грн; з боку учасників ринку — 68,1 млрд грн. У цьому питанні наразі йде копітка робота з пошуку найкращих умов фінансування», — наголошується у повідомленні.

Нагадаємо, що Держрегуляторна служба опублікувала рішення щодо проєкту наказу МІУ про списання вагонів. За попередніми підрахунками, на програму оновлення вагонного парку необхідно витратити до 144 млрд грн.

Як повідомлялося раніше, на засіданні ТСК виник скандал через питання списання вагонів. Також 19 листопада міністр інфраструктури повідомив, що наказ про списання зношених вагонів буде підписано за тиждень—два. Водночас представники бізнесу уже підписали меморандум проти списання вагонів за віком.

ДРС планувала надати висновки щодо проєкту наказу МІУ відносно списання вагонів, оприлюдненого 8 жовтня, не раніше 24 листопада.

Деякі позиції гравців ринку вантажних перевезень щодо проєкту наказу із обмеження терміну служби вагонів можна прочитати тут і тут.

Крім того, нещодавно свої зауваження висловила Європейська Бізнес Асоціація. Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько також розповів Rail.insider про те, які недоліки вбачає у проєкті наказу щодо оновлення парку вантажних вагонів в Україні. Водночас керівник «Лемтрансу» Володимир Мезенцев вважає, що потрібне комплексне рішення для програми оновлення вагонів. На думку засновниці «Дизельного заводу» Аурум Груп Альони Лебедєвої, програма оновлення вагонів дозволить запустити процес виходу з кризи як УЗ, так і галузі залізничних перевезень загалом.

У МІУ розповіли про можливі інструменти фінансування оновлення вагонного парку. Проте наразі державної програми підтримки немає.

Думку представника УЗ щодо варіантів залучення коштів можна прочитати тут. А про головні проблеми, що стоять на заваді розвитку лізингу вагонів та локомотивів в Україні, розповів генеральний директор компанії «ОТП Лізинг» (OTP Leasing) Андрій Павлушин.

Читайте також